Gavekort med mening!

Er du tom for julegaveeideer eller har liten tid til å shoppe?
Vi har supre gavekort fra fysioterapeut og akupunktør Vigdis Bjørnøy

Glitrende
30 minuttter kosmetisk akupunktur: kr. 600.00

Glitrende Luksus: kr. 950.00
40 minutter kosmetisk akupunktur
10 minutter nakke/skulder massasje
10 minutter hode/ansikt pressurmassasje

O rygg med din glede: kr. 550.00
30 minutter undersøkelse av bekken og rygg med dyp muskelbehandling

Kort men godt: kr. 250.00
15 minutter energigivende og mykgjørende klassisk massasje

Godt blandet: kr. 550.00
15 minutter muskelbehandling
15 minutter akupunktur

Graviditet

Det å bli gravid er oftest en av livets største gleder! Noen går gjennom graviditeten uten særlig ubehag, mens andre opplever svangerskapet som belastende. Kroppen gjennomgår store forandringer, og forskjellige typer ubehag og stress kan oppstå.

De første 3 månedene kan for eksempel kvalme og engstelse for å miste barnet overdøve gleden for noen.

Fra 4. måned utover vil mange oppleve at tyngden og størrelsen på kroppen forandrer seg. Noen får vondt i bekkenet ( bekkenlåsning eller bekkenløsning), andre kjenner at korsryggen blir mere svai og svak, noen får hevelser ( ødemer) i bena og andre igjen får smerter i nakken/øvre rygg.

Fra 8. måned kan ofte søvnmangel oppstå grunnet problemer med å finne god hvilestilling, men også fordi man gjerne får tiltagende brystvè/sure oppstøt grunnet plassmangel for magen.

Enkelte opplever tiltagende håravfall og problemer med hull i tennene.

Akupunktur kan bidra til å styrke energi, morsmelk- og blodproduksjon hos den gravide. Angst/uro og kvalme kan også dempes. Akupunktur kan bidra til å holde fosteret på plass, og være med å modne kvinnens kropp frem til fødselsøyeblikket når det er ønskelig. Man kan ta akupunktur under fødselen (flere jordmødre har den kompetansen nå) for å lindre smerter og ha en forholdsvis rask forløsning.